image_print

Å kjøpe billetter på nett eller mobil er også den tryggeste måten, da det er billetter du ikke kan miste. For selv om du kanskje ikke finner dem når du står i døra, så klarer alltids vi å spore de opp – såfremst kjøpet ditt har gått gjennom i utgangspunktet. Les mer om dette nedenfor.

Om papirbilletter blir borte, kan vi dessverre ikke gjøre noe med det.

eBilletter er også enklere i forhold til refundering ifb avlysning. Du behøver ikke foreta deg noe da pengene vil refunderes automatisk. Vær også obs på at «innbeløpet» kan legge seg tett opp til kjøpsdato. Noen ganger også foran «utbeløpet».

Når man kjøper billetter på nett hender det dessverre noen ganger at kjøpet ikke går igjennom. Dette kan skyldes midlertidige serverfeil, nettverksproblemer eller andre tekniske årsaker.
Det kan også være det står i nettbank at pengene tilsynelatende er trukket fra kontoen og at man da lett kan tro at man har billetter selv om man ikke har mottatt de.
Det som skjer når man handler med VISA/Mastercard o.l. er at penger bare reserveres på konto, de blir ikke trukket øyeblikkelig. Pengene trekkes ikke før kjøpet er gjennomført og billettene levert. Har ikke kjøpet blitt fullført, vil reservasjonen oppheves automatisk. På grunn av banksystemene kan det ta noen dager.

Husk at du har ikke gyldige billetter før du har mottatt de i appen eller på epost. Hvis du ikke mottar de på epost innen rimelig tid, kan det også skyldes at det er skrivefeil i epostadressen eller at det havner i søppelposten hos deg. Førstnevnte kan vi ordne opp i og få de sendt på nytt.

Hvis du har prøvd å kjøpe billetter men ikke mottatt de, ta kontakt med oss så snart som mulig.
(jorn.holm@nordreisa.kommune.no / Tlf: 41706110)